Poradnia w Wołominie

Poniedziałek - Piątek, od 8:00 do 21:00
Sobota, od 8:00 do 19:00
Niedziela, od 8:00 do 16:00 (od 1.09.)
ul. Miła 3, 05-200 Wołomin, 3 piętro

Poradnia Warszawa Białołęka

Poniedziałek - Piątek, od 9:00 do 21:00
Sobota, od 8:00 do 16:00
ul. Mochtyńska 65, 03-289 Warszawa

Poradnia w Wołominie

Poradnia Warszawa Białołęka

Strona głównaZespółAleksandra Brzuska

Aleksandra Brzuska

Psycholog, Diagnosta, Diagnosta zaburzeń rozwojowych/neuroróżnorodnych

Kim jestem?

 

 

Nazywam się Aleksandra Brzuska. Jestem specjalistką w dziedzinie psychologii dziecięcej i młodzieżowej, psychologiem sądowym, diagnostą oraz psychotraumatologiem. Priorytetem w mojej pracy jest zapewnienie komfortowej i przyjaznej atmosfery, bezpieczeństwa klientów oraz wysokiej jakości diagnoz i terapii.

 

 

W moich sesjach z młodzieżą oraz dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wykorzystuję techniki zaczerpnięte z globalnie uznanej terapii niedyrektywnej – Son-Rise. Zamiast wymagać od dzieci dostosowania się do świata, który może być dla nich obcy, staram się wkroczyć w ich własną rzeczywistość.

 

 

W mojej roli psychologa diagnosty, zajmuję się zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wykorzystując standaryzowane testy, kwestionariusze oraz szczegółowe wywiady z rodzicami diagnozowanych dzieci.

 

 

Podczas diagnozy, dzieci i młodzież nie są poddawane bezpośrednim testom, a spotkania diagnostyczne mają formę krótkich sesji obserwacyjnych. Celem jest zminimalizowanie stresu, który może ograniczać zdolności poznawcze dziecka, w tym koncentrację, co z kolei może wpływać na wiarygodność wyników testów.

 

 

Dbam o to, by podczas tych sesji dzieci czuły się przede wszystkim komfortowo i swobodnie. Moje podejście charakteryzuje się głębokim zaangażowaniem, pasją i empatią. Zwracam uwagę na indywidualne potrzeby każdego pacjenta.

 

 

Dążę do holistycznego podejścia w mojej pracy, rozumiejąc specyfikę zaburzeń integracji sensorycznej i jej wpływ na rozwój i funkcjonowanie dzieci. Moim celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w ich rozwoju oraz pomoc w efektywnym radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami i problemami.

 

Z kim pracuję?

 

 

Pracuję z dziećmi (od 1 roku życia), młodzieżą oraz dorosłymi neuroatypowymi.

 

 

Prowadzę warsztaty oraz spotkania grupowe dla osób neuroatypowych i ich rodzin.

 

Wykształcenie, szkolenia i kursy

 

 

Ukończyłam psychologię kliniczną i osobowości w Wyższej Szkole  Biznesu – National Louis University (WSB-NLU) w Nowym Sączu.

 

 

Dodatkowe kursy i uprawnienia:

 

  • Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej;
  • Przygotowanie pedagogiczne do zawodu nauczyciela;
  • Uprawnienia diagnostyczne skala Inteligencji Stanford – Binet 5;
  • Studia podyplomowe z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
  • Certyfikowane szkolenie: terapeuta ręki;
  • Certyfikowany kurs : Terapeuta pedagogiczny;
  • Uprawnienia do wystawiania opinii jako psycholog sądowy;
  • Studia podyplomowe z zakresu psychotraumatologii oraz trenera TUS;
  • Integracja Sensoryczna w Przedszkolu;
  • Zabawa Inspirująca Rozwój;
  • TUS dla nastolatków;
  • Od podziałów do współpracy – nauczyciele i rodzice w relacji szkolnej;
  • Autyzm w domu i w szkole;
  • (Nie)pożądane zachowania dzieci i młodzieży;
  • Integracja Sensoryczna – fakty i wątpliwości;
  • Aktywności Wspierające Integrację Sensoryczną;
  • Rozwój Sensoryczno-Motoryczny Dziecka w wieku przedszkolnym;
  • Integracja Sensoryczna w praktyce. Zabawy sensomotoryczne aktywizujące zmysły;
  • Diagnoza ADHD dzieci i młodzieży
  • Trening Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych.
  • Testy Psychologiczne w Pracy Psychologa – studia podyplomowe
  • Wczesne Wspomagania Rozwoju Dziecka – studia podyplomowe
  • Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Terapii Pedagogicznej

 

Doświadczenie zawodowe

 

 

Pełnię funkcję założycielki i dyrektor Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego BLULANDIA, skupiającego się na wsparciu dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jestem także założycielem i prezesem Fundacji Aura Pomocy.

 

 

Moje zawodowe doświadczenie rozwijałam pracując w następujących placówkach:

 

  • Centrum Terapii Levitate2,
  • Healthy Flow – Strefa Rozwoju i Psychoterapii,
  • Ost-Med Centrum Rehabilitacji Ruchowej.

 

 

Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?

 

 

Szczególnie bliska jest mi praca z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także:

 

  • ADHD,
  • zaburzenia opozycyjno-buntownicze,
  • zaburzenia obsesyjno – kompulsyjne,
  • depresja,
  • zaburzenia zachowania,
  • zaburzenia lękowe (lęk przed lataniem samolotem, lęk przed psami, lęk przed kotami,
  • lęk przed pająkami, lęki dotyczące ciemności, jazdy środkami lokomocji oraz wiele innych),
  • zaburzenia nastroju,
  • traumatyczne doświadczenia,
  • poczucie wykluczenia,
  • niskie poczucie własnej wartości,
  • zaburzenia obsesyjno- kompulsyjne (nerwica natręctw), lęk separacyjny,
  • zaburzenia pod postacią somatyczną (np.: nudności, ból głowy, brzucha),
  • zaburzenia tikowe,
  • zaburzenia adaptacyjne,
  • trudności rodzinne,
  • trudności w relacji z rodzicami,
  • rozwód oraz sytuacje okołorozwodowe,
  • wszelkie skutki w postaci zaburzeń zachowania i nastroju, jakie niosą za sobą traumy,
  • więzi i traumy relacyjne.

 

Metody pracy i nurty terapeutyczne

 

 

Jako zwolenniczka terapii niedyrektywnej, opieram swoje podejście na przekonaniu, że każde dziecko jest unikatową jednostką żyjącą w swoim osobistym świecie. Moja rola jako wychowawcy polega na świadczeniu wsparcia edukacyjnego, przy czym kieruję się dwoma kluczowymi zasadami:

 

  1. Prawo do ingerencji w życie dziecka uzyskuję jedynie wtedy, gdy dziecko samo o to prosi. To dziecko określa zakres moich uprawnień i odpowiedzialności; do czasu wyrażenia przez nie zgody, utrzymuję postawę niewtrącającą się w jego przestrzeń.
  2. Jako osoba pomagająca, samodzielnie wybieram formę i treść moich działań. Przedstawiam je jako osobiste sugestie, a nie jako narzucone rady czy zalecenia.

 

 

Taka forma pomocy, polegająca na oferowaniu wsparcia lub komunikowaniu własnego punktu widzenia, nie narusza autonomii dziecka i jest moralnie akceptowalna.

Pracuje pod stałą superwizją.

 

Języki

 

 

Oferuję usługi w języku polskim.

 

Opinie

 

 

  • „Byliśmy u Pani Oli na diagnostyce zaburzeń SI oraz spektrum autyzmu. Niewątpliwi Pani Ola jest najlepszym diagnostą. Ogromny zasób wiedzy, a do tego szybko, sprawnie i rzeczowo. Właśnie takiego miejsca szukaliśmy.” – Anna Kowalska
  • „Moja córka (z autyzmem) nie akceptowała żadnych specjalistów. Nasze życie zmieniło się na lepsze po poznaniu Pani Aleksandry. Z wizyty na wizytę widzę niesamowity postęp u mojej córki. Serdecznie polecam!” – Julia Bicz
  • „Doskonała Pani psycholog, od kilku lat jeździłam po różnych specjalistach a dopiero Pani Aleksandra zdiagnozowała zaburzenia wskazujące na zespół Aspergera. Teraz wiemy w którą stronę mamy iść, gorąco polecamy i dziękujemy za diagnozę.” – Oliwia
  • „Z pełną odpowiedzialnością polecam Panią Aleksandrę Brzuske. Jest nie tylko profesjonalistką, ale też po prostu dobrym człowiekiem. Trafnie oceniła problemy z którymi zmaga się moje dziecko. U Pani Aleksandry mój syn spotkał się ze zrozumieniem i profesjonalizmem oraz konkretnym podejściem. Pierwsza wizyta utwierdziła mnie w przekonaniu ze to była słuszna decyzja.” – Barbara
  • „Czytając pozytywne opinie postanowiłam udać się z córką na wizytę i nie żałuję. Jestem pod wrażeniem wiedzy i zaangażowania Pani Aleksandry. Jedyny minus to szybko upływający czas na konsultacji.” – Maria

 

 

Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Booksy oraz rekomendacjami na Google.

 

Hobby i zainteresowania

 

 

Podróże, psychologia, problematyka zaburzeń ze spektrum autyzmu.

 

Jak umówić się na wizytę?

 

 

Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.

 

 

Wołomin

ul. Miła 3

tel. 501 775 717

email: recepcja@spokojwglowie.pl

kalendarz: rezerwacja wizyt Wołomin