Aleksandra Brzuska
Psycholog, Diagnosta, Diagnosta zaburzeń rozwojowych/neuroróżnorodnych
Kim jestem?
Nazywam się Aleksandra Brzuska. Jestem specjalistką w dziedzinie psychologii dziecięcej i młodzieżowej, psychologiem sądowym, diagnostą oraz psychotraumatologiem. Priorytetem w mojej pracy jest zapewnienie komfortowej i przyjaznej atmosfery, bezpieczeństwa klientów oraz wysokiej jakości diagnoz i terapii.
W moich sesjach z młodzieżą oraz dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wykorzystuję techniki zaczerpnięte z globalnie uznanej terapii niedyrektywnej – Son-Rise. Zamiast wymagać od dzieci dostosowania się do świata, który może być dla nich obcy, staram się wkroczyć w ich własną rzeczywistość.
W mojej roli psychologa diagnosty, zajmuję się zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wykorzystując standaryzowane testy, kwestionariusze oraz szczegółowe wywiady z rodzicami diagnozowanych dzieci.
Podczas diagnozy, dzieci i młodzież nie są poddawane bezpośrednim testom, a spotkania diagnostyczne mają formę krótkich sesji obserwacyjnych. Celem jest zminimalizowanie stresu, który może ograniczać zdolności poznawcze dziecka, w tym koncentrację, co z kolei może wpływać na wiarygodność wyników testów.
Dbam o to, by podczas tych sesji dzieci czuły się przede wszystkim komfortowo i swobodnie. Moje podejście charakteryzuje się głębokim zaangażowaniem, pasją i empatią. Zwracam uwagę na indywidualne potrzeby każdego pacjenta.
Dążę do holistycznego podejścia w mojej pracy, rozumiejąc specyfikę zaburzeń integracji sensorycznej i jej wpływ na rozwój i funkcjonowanie dzieci. Moim celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w ich rozwoju oraz pomoc w efektywnym radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami i problemami.
Z kim pracuję?
Pracuję z dziećmi (od 1 roku życia), młodzieżą oraz dorosłymi neuroatypowymi.
Prowadzę warsztaty oraz spotkania grupowe dla osób neuroatypowych i ich rodzin.
Wykształcenie, szkolenia i kursy
Ukończyłam psychologię kliniczną i osobowości w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University (WSB-NLU) w Nowym Sączu.
Dodatkowe kursy i uprawnienia:
- Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej;
- Przygotowanie pedagogiczne do zawodu nauczyciela;
- Uprawnienia diagnostyczne skala Inteligencji Stanford – Binet 5;
- Studia podyplomowe z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- Certyfikowane szkolenie: terapeuta ręki;
- Certyfikowany kurs : Terapeuta pedagogiczny;
- Uprawnienia do wystawiania opinii jako psycholog sądowy;
- Studia podyplomowe z zakresu psychotraumatologii oraz trenera TUS;
- Integracja Sensoryczna w Przedszkolu;
- Zabawa Inspirująca Rozwój;
- TUS dla nastolatków;
- Od podziałów do współpracy – nauczyciele i rodzice w relacji szkolnej;
- Autyzm w domu i w szkole;
- (Nie)pożądane zachowania dzieci i młodzieży;
- Integracja Sensoryczna – fakty i wątpliwości;
- Aktywności Wspierające Integrację Sensoryczną;
- Rozwój Sensoryczno-Motoryczny Dziecka w wieku przedszkolnym;
- Integracja Sensoryczna w praktyce. Zabawy sensomotoryczne aktywizujące zmysły;
- Diagnoza ADHD dzieci i młodzieży
- Trening Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych.
- Testy Psychologiczne w Pracy Psychologa – studia podyplomowe
- Wczesne Wspomagania Rozwoju Dziecka – studia podyplomowe
- Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Terapii Pedagogicznej
Doświadczenie zawodowe
Pełnię funkcję założycielki i dyrektor Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego BLULANDIA, skupiającego się na wsparciu dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jestem także założycielem i prezesem Fundacji Aura Pomocy.
Moje zawodowe doświadczenie rozwijałam pracując w następujących placówkach:
- Centrum Terapii Levitate2,
- Healthy Flow – Strefa Rozwoju i Psychoterapii,
- Ost-Med Centrum Rehabilitacji Ruchowej.
Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?
Szczególnie bliska jest mi praca z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także:
- ADHD,
- zaburzenia opozycyjno-buntownicze,
- zaburzenia obsesyjno – kompulsyjne,
- depresja,
- zaburzenia zachowania,
- zaburzenia lękowe (lęk przed lataniem samolotem, lęk przed psami, lęk przed kotami,
- lęk przed pająkami, lęki dotyczące ciemności, jazdy środkami lokomocji oraz wiele innych),
- zaburzenia nastroju,
- traumatyczne doświadczenia,
- poczucie wykluczenia,
- niskie poczucie własnej wartości,
- zaburzenia obsesyjno- kompulsyjne (nerwica natręctw), lęk separacyjny,
- zaburzenia pod postacią somatyczną (np.: nudności, ból głowy, brzucha),
- zaburzenia tikowe,
- zaburzenia adaptacyjne,
- trudności rodzinne,
- trudności w relacji z rodzicami,
- rozwód oraz sytuacje okołorozwodowe,
- wszelkie skutki w postaci zaburzeń zachowania i nastroju, jakie niosą za sobą traumy,
- więzi i traumy relacyjne.
Metody pracy i nurty terapeutyczne
Jako zwolenniczka terapii niedyrektywnej, opieram swoje podejście na przekonaniu, że każde dziecko jest unikatową jednostką żyjącą w swoim osobistym świecie. Moja rola jako wychowawcy polega na świadczeniu wsparcia edukacyjnego, przy czym kieruję się dwoma kluczowymi zasadami:
- Prawo do ingerencji w życie dziecka uzyskuję jedynie wtedy, gdy dziecko samo o to prosi. To dziecko określa zakres moich uprawnień i odpowiedzialności; do czasu wyrażenia przez nie zgody, utrzymuję postawę niewtrącającą się w jego przestrzeń.
- Jako osoba pomagająca, samodzielnie wybieram formę i treść moich działań. Przedstawiam je jako osobiste sugestie, a nie jako narzucone rady czy zalecenia.
Taka forma pomocy, polegająca na oferowaniu wsparcia lub komunikowaniu własnego punktu widzenia, nie narusza autonomii dziecka i jest moralnie akceptowalna.
Pracuje pod stałą superwizją.
Języki
Oferuję usługi w języku polskim.
Opinie
- „Byliśmy u Pani Oli na diagnostyce zaburzeń SI oraz spektrum autyzmu. Niewątpliwi Pani Ola jest najlepszym diagnostą. Ogromny zasób wiedzy, a do tego szybko, sprawnie i rzeczowo. Właśnie takiego miejsca szukaliśmy.” – Anna Kowalska
- „Moja córka (z autyzmem) nie akceptowała żadnych specjalistów. Nasze życie zmieniło się na lepsze po poznaniu Pani Aleksandry. Z wizyty na wizytę widzę niesamowity postęp u mojej córki. Serdecznie polecam!” – Julia Bicz
- „Doskonała Pani psycholog, od kilku lat jeździłam po różnych specjalistach a dopiero Pani Aleksandra zdiagnozowała zaburzenia wskazujące na zespół Aspergera. Teraz wiemy w którą stronę mamy iść, gorąco polecamy i dziękujemy za diagnozę.” – Oliwia
- „Z pełną odpowiedzialnością polecam Panią Aleksandrę Brzuske. Jest nie tylko profesjonalistką, ale też po prostu dobrym człowiekiem. Trafnie oceniła problemy z którymi zmaga się moje dziecko. U Pani Aleksandry mój syn spotkał się ze zrozumieniem i profesjonalizmem oraz konkretnym podejściem. Pierwsza wizyta utwierdziła mnie w przekonaniu ze to była słuszna decyzja.” – Barbara
- „Czytając pozytywne opinie postanowiłam udać się z córką na wizytę i nie żałuję. Jestem pod wrażeniem wiedzy i zaangażowania Pani Aleksandry. Jedyny minus to szybko upływający czas na konsultacji.” – Maria
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Booksy oraz rekomendacjami na Google.
Hobby i zainteresowania
Podróże, psychologia, problematyka zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Jak umówić się na wizytę?
Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.
Wołomin
ul. Miła 3
tel. 501 775 717
email: recepcja@spokojwglowie.pl
kalendarz: rezerwacja wizyt Wołomin