Natalia Matera

Psycholog dziecięcy, Zooterapeuta, Sensoplastyk, Trener TUS

Kim jestem?

 

 

Nazywam się Natalia Matera. Pracuję jako psycholog i zooterapeuta, koncentrując się głównie na wsparciu dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych. W mojej praktyce terapeutycznej kluczowe jest indywidualne podejście, dzięki któremu mogę zrozumieć i odpowiedzieć na unikalne potrzeby każdej osoby, z którą mam przyjemność pracować.

 

 

Dążę do tego, aby moja pomoc była nie tylko profesjonalna, ale także pełna empatii i zrozumienia, co pozwala mi na budowanie trwałych, pozytywnych zmian w życiu tych, którzy szukają wsparcia.

 

 

Z kim pracuję?

 

 

Specjalizuję się w indywidualnej pracy z osobami w różnym wieku – od dzieci, przez młodzież, aż po dorosłych do 25. roku życia.

 

 

Ponadto prowadzę:

 

 

 

 

Wykształcenie, szkolenia i kursy

 

 

Moja edukacja i rozwój zawodowy są fundamentem mojej praktyki psychologicznej. Ukończyłam studia z psychologii, specjalizując się w dwóch kluczowych dziedzinach: psychoterapii i seksuologii.

 

 

Przez lata zgłębiałam wiedzę i umiejętności, co pozwoliło mi na zdobycie szeregu certyfikatów, które są odzwierciedleniem mojej pasji i zaangażowania w pomoc innym:

 

 

  • „Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i dorosłych ze spektrum zaburzeń autystycznych,
  • „Depresja – zrozumieć by pomóc”,
  • „Interwencja kryzysowa”,
  • „Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach”,
  • „Life Skills”,
  • „Zespół Aspergera”,
  • „Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (OCD) u dzieci”,
  • „Diagnoza spektrum autyzmu”,
  • „Depresja dziecięca”,
  • „Lęki rozwojowe u dzieci”,
  • „Obraz dziecka z mutyzmem wybiórczym”,
  • „Laboratorium Profilera – Profilowanie kryminalne nieznanych sprawców przestępstw”,
  • „Psychologia Zdrowia”,
  • Certyfikaty z zakresu Kryminologii – Akademia Kryminalistyczna.

 

 

Każdy z tych certyfikatów jest świadectwem mojego zaangażowania w ciągły rozwój zawodowy i dążenie do świadczenia jak najlepszej opieki moim klientom.

 

 

Doświadczenie zawodowe

 

 

Moje zawodowe ścieżki przetarły się przez różnorodne, ale równie inspirujące środowiska edukacyjne. To właśnie tam, pracując z młodzieżą i dziećmi, miałam możliwość rozwijania swoich kompetencji i pasji do pomagania innym:

 

 

  • Liceum Ogólnokształcące – miejsce, gdzie zdobyłam bogate doświadczenie w pracy z młodzieżą, wspierając ich w codziennych wyzwaniach, jak również w kwestiach emocjonalnych i społecznych.
  • Szkoła Podstawowa Specjalna – tutaj skupiłam się na pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, co pozwoliło mi na zrozumienie ich unikalnych potrzeb i wypracowanie skutecznych metod wsparcia.

 

 

 

Moja praca z dziećmi i młodzieżą obejmuje szeroki zakres problematyki, w tym:

 

 

  • Dzieci cierpiące na lęki rozwojowe – oferuję im profesjonalne wsparcie, pomagając pokonać obawy i zbudować pewność siebie.
  • Dzieci i młodzież zmagająca się z depresją – dostarczam im niezbędne narzędzia i wsparcie, aby mogły lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami.
  • Dzieci ze spektrum autyzmu – pracuję nad rozwojem ich umiejętności społecznych i komunikacyjnych, dostosowując terapię do ich indywidualnych potrzeb.

 

 

 

Każde z tych doświadczeń przyczynia się do mojego zawodowego rozwoju i pozwala mi na oferowanie jeszcze skuteczniejszego wsparcia moim podopiecznym.

 

 

 

Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?

 

 

W ramach mojej praktyki psychologicznej, dedykuję swój czas i umiejętności, aby wspierać dzieci, młodzież oraz osoby do 25. roku życia, które zmaga się z różnorodnymi wyzwaniami emocjonalnymi i rozwojowymi. Moje doświadczenie obejmuje pracę z osobami borykającymi się z:

 

 

  • Mutyzmem wybiórczym – wspieram w odnalezieniu własnego głosu w świecie pełnym słów,
  • Nieśmiałością i wycofaniem – pomagam budować mosty komunikacji i pewność siebie w interakcjach z innymi,
  • Obniżeniem nastroju – oferuję wsparcie w odkrywaniu źródeł radości i równowagi emocjonalnej,
  • Depresją – towarzyszę w drodze do lepszego samopoczucia i odzyskania nadziei,
  • Trudnościami w relacjach rówieśniczych – pomagam w nawiązywaniu i utrzymywaniu zdrowych, satysfakcjonujących relacji,
  • Trudnościami w nauce – wspieram w przezwyciężaniu barier edukacyjnych i w osiąganiu sukcesów akademickich,
  • Trudnościami z komunikacją – pracuję nad rozwijaniem umiejętności wyrażania siebie i swoich potrzeb,
  • Zaburzeniami emocjonalnymi – oferuję przestrzeń do zrozumienia i zarządzania emocjami,
  • Zaburzeniami rozwojowymi – wspomagam w adaptacji i maksymalizacji potencjału rozwojowego,
  • Niskim poczuciem własnej wartości – motywuję do odkrywania i doceniania własnych atutów,
  • Sytuacje okołorozwodowe – oferuję wsparcie w nawigowaniu przez zmiany rodzinne,
  • Samookaleczenia – towarzyszę w szukaniu zdrowszych sposobów radzenia sobie ze stresem,
  • Zaburzeniami zachowania – pomagam w znalezieniu konstruktywnych form wyrażania siebie,
  • Sytuacje stresowe – uczę technik radzenia sobie ze stresem i odzyskiwania spokoju.

 

 

Moje podejście jest zawsze indywidualnie dostosowane do potrzeb i unikalnej sytuacji każdej osoby, z którą pracuję, co pozwala na budowanie skutecznej i pozytywnej ścieżki rozwoju.

 

 

 

Metody pracy i nurty terapeutyczne

 

 

Jako psycholog, nieustannie dążę do odkrywania ścieżek, które najlepiej odpowiadają moim profesjonalnym aspiracjom i pozwalają mi na skuteczną pomoc tym, którzy jej potrzebują. Moja praca z dziećmi charakteryzuje się innowacyjnym podejściem, które przekłada się na twórcze i efektywne metody terapeutyczne. W działaniach z młodzieżą, priorytetem jest przełamywanie schematów, głębokie zrozumienie i wsparcie, które otwiera przed nimi nowe perspektywy.

 

 

Techniki i metody z których korzystam:

 

 

  • Zabawa i malowanie stają się mostami do nawiązania kontaktu. Te metody nie tylko ułatwiają mi obserwację i pracę z najmłodszymi w sposób bezpieczny i przyjazny, ale również otwierają drzwi do ich wewnętrznego świata pełnego barw i emocji.
  • Rozmowy oparte na wspieraniu, zrozumieniu, akceptacji i zaufaniu kreują przestrzeń, w której każdy może się wyrazić bez obawy o osąd. Taka atmosfera jest fundamentem dla budowania zdrowej relacji terapeutycznej i wspólnego dążenia do celów terapii.
  • Terapia schematów pozwala mi na głębokie zrozumienie wzorców zachowań, które zostały ukształtowane we wczesnych latach życia. To narzędzie umożliwia identyfikację i pracę nad zmianą tych wzorców, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie w teraźniejszości.
  • Terapia poznawczo-behawioralna skupia się na identyfikacji i modyfikacji niekorzystnych schematów myślenia, które mogą prowadzić do problemów emocjonalnych i behawioralnych. Jest to proces współpracy, w którym wspólnie szukamy nowych, zdrowszych sposobów postrzegania siebie i otaczającego świata.

 

 

Każda z tych metod terapeutycznych wnosi nieocenioną wartość do mojej praktyki, umożliwiając mi dostosowanie podejścia do indywidualnych potrzeb i celów terapeutycznych moich klientów.

 

 

 

 

Języki

 

 

Oferuję usługi w języku polskim.

 

 

Opinie

 

 

  • „Cechuje się wysoką kulturą osobistą, pozytywnym stosunkiem do uczniów, współpracowników. Konsekwentnie dąży do osiągnięcia wyznaczonych celów, mobilizując uczniów do pracy twórczej, zespołowej i indywidualnej. Wykazuje dużą empatię i zrozumienie wobec uczniów.” – Szkoła Podstawowa Specjalna

 

 

Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Booksy oraz rekomendacjami na Google.

 

 

Hobby i zainteresowania

 

 

Literatura, kultura azjatycka, malowanie i kryminologia.

 

 

Jak umówić się na wizytę?

 

 

Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.

 

 

Wołomin

Miła 3

tel. 501 775 717

email: recepcja@spokojwglowie.pl

kalendarz: rezerwacja wizyt Wołomin