Natalia Matera
Psycholog dziecięcy, Zooterapeuta, Sensoplastyk, Trener TUS
Kim jestem?
Nazywam się Natalia Matera. Pracuję jako psycholog i zooterapeuta, koncentrując się głównie na wsparciu dzieci, młodzieży oraz młodych dorosłych. W mojej praktyce terapeutycznej kluczowe jest indywidualne podejście, dzięki któremu mogę zrozumieć i odpowiedzieć na unikalne potrzeby każdej osoby, z którą mam przyjemność pracować.
Dążę do tego, aby moja pomoc była nie tylko profesjonalna, ale także pełna empatii i zrozumienia, co pozwala mi na budowanie trwałych, pozytywnych zmian w życiu tych, którzy szukają wsparcia.
Z kim pracuję?
Specjalizuję się w indywidualnej pracy z osobami w różnym wieku – od dzieci, przez młodzież, aż po dorosłych do 25. roku życia.
Ponadto prowadzę:
- Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży,
- Trening Umiejętności Społecznych skierowany do dorosłych do 25. roku życia.
- Treningi Umiejętności Społecznych wzbogacony o elementy sensoplastyki.
- Zooterapię, w tym felinoterapię z udziałem kotów oraz nowatorską terapię z wykorzystaniem patyczaków.
- Sensoplastykę – podczas której dzieci i dorośli mogą doświadczać świata poprzez różnorodne faktury, zapachy i kolory.
Wykształcenie, szkolenia i kursy
Moja edukacja i rozwój zawodowy są fundamentem mojej praktyki psychologicznej. Ukończyłam studia z psychologii, specjalizując się w dwóch kluczowych dziedzinach: psychoterapii i seksuologii.
Przez lata zgłębiałam wiedzę i umiejętności, co pozwoliło mi na zdobycie szeregu certyfikatów, które są odzwierciedleniem mojej pasji i zaangażowania w pomoc innym:
- „Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i dorosłych ze spektrum zaburzeń autystycznych,
- „Depresja – zrozumieć by pomóc”,
- „Interwencja kryzysowa”,
- „Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach”,
- „Life Skills”,
- „Zespół Aspergera”,
- „Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (OCD) u dzieci”,
- „Diagnoza spektrum autyzmu”,
- „Depresja dziecięca”,
- „Lęki rozwojowe u dzieci”,
- „Obraz dziecka z mutyzmem wybiórczym”,
- „Laboratorium Profilera – Profilowanie kryminalne nieznanych sprawców przestępstw”,
- „Psychologia Zdrowia”,
- Certyfikaty z zakresu Kryminologii – Akademia Kryminalistyczna.
Każdy z tych certyfikatów jest świadectwem mojego zaangażowania w ciągły rozwój zawodowy i dążenie do świadczenia jak najlepszej opieki moim klientom.
Doświadczenie zawodowe
Moje zawodowe ścieżki przetarły się przez różnorodne, ale równie inspirujące środowiska edukacyjne. To właśnie tam, pracując z młodzieżą i dziećmi, miałam możliwość rozwijania swoich kompetencji i pasji do pomagania innym:
- Liceum Ogólnokształcące – miejsce, gdzie zdobyłam bogate doświadczenie w pracy z młodzieżą, wspierając ich w codziennych wyzwaniach, jak również w kwestiach emocjonalnych i społecznych.
- Szkoła Podstawowa Specjalna – tutaj skupiłam się na pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, co pozwoliło mi na zrozumienie ich unikalnych potrzeb i wypracowanie skutecznych metod wsparcia.
Moja praca z dziećmi i młodzieżą obejmuje szeroki zakres problematyki, w tym:
- Dzieci cierpiące na lęki rozwojowe – oferuję im profesjonalne wsparcie, pomagając pokonać obawy i zbudować pewność siebie.
- Dzieci i młodzież zmagająca się z depresją – dostarczam im niezbędne narzędzia i wsparcie, aby mogły lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami.
- Dzieci ze spektrum autyzmu – pracuję nad rozwojem ich umiejętności społecznych i komunikacyjnych, dostosowując terapię do ich indywidualnych potrzeb.
Każde z tych doświadczeń przyczynia się do mojego zawodowego rozwoju i pozwala mi na oferowanie jeszcze skuteczniejszego wsparcia moim podopiecznym.
Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?
W ramach mojej praktyki psychologicznej, dedykuję swój czas i umiejętności, aby wspierać dzieci, młodzież oraz osoby do 25. roku życia, które zmaga się z różnorodnymi wyzwaniami emocjonalnymi i rozwojowymi. Moje doświadczenie obejmuje pracę z osobami borykającymi się z:
- Mutyzmem wybiórczym – wspieram w odnalezieniu własnego głosu w świecie pełnym słów,
- Nieśmiałością i wycofaniem – pomagam budować mosty komunikacji i pewność siebie w interakcjach z innymi,
- Obniżeniem nastroju – oferuję wsparcie w odkrywaniu źródeł radości i równowagi emocjonalnej,
- Depresją – towarzyszę w drodze do lepszego samopoczucia i odzyskania nadziei,
- Trudnościami w relacjach rówieśniczych – pomagam w nawiązywaniu i utrzymywaniu zdrowych, satysfakcjonujących relacji,
- Trudnościami w nauce – wspieram w przezwyciężaniu barier edukacyjnych i w osiąganiu sukcesów akademickich,
- Trudnościami z komunikacją – pracuję nad rozwijaniem umiejętności wyrażania siebie i swoich potrzeb,
- Zaburzeniami emocjonalnymi – oferuję przestrzeń do zrozumienia i zarządzania emocjami,
- Zaburzeniami rozwojowymi – wspomagam w adaptacji i maksymalizacji potencjału rozwojowego,
- Niskim poczuciem własnej wartości – motywuję do odkrywania i doceniania własnych atutów,
- Sytuacje okołorozwodowe – oferuję wsparcie w nawigowaniu przez zmiany rodzinne,
- Samookaleczenia – towarzyszę w szukaniu zdrowszych sposobów radzenia sobie ze stresem,
- Zaburzeniami zachowania – pomagam w znalezieniu konstruktywnych form wyrażania siebie,
- Sytuacje stresowe – uczę technik radzenia sobie ze stresem i odzyskiwania spokoju.
Moje podejście jest zawsze indywidualnie dostosowane do potrzeb i unikalnej sytuacji każdej osoby, z którą pracuję, co pozwala na budowanie skutecznej i pozytywnej ścieżki rozwoju.
Metody pracy i nurty terapeutyczne
Jako psycholog, nieustannie dążę do odkrywania ścieżek, które najlepiej odpowiadają moim profesjonalnym aspiracjom i pozwalają mi na skuteczną pomoc tym, którzy jej potrzebują. Moja praca z dziećmi charakteryzuje się innowacyjnym podejściem, które przekłada się na twórcze i efektywne metody terapeutyczne. W działaniach z młodzieżą, priorytetem jest przełamywanie schematów, głębokie zrozumienie i wsparcie, które otwiera przed nimi nowe perspektywy.
Techniki i metody z których korzystam:
- Zabawa i malowanie stają się mostami do nawiązania kontaktu. Te metody nie tylko ułatwiają mi obserwację i pracę z najmłodszymi w sposób bezpieczny i przyjazny, ale również otwierają drzwi do ich wewnętrznego świata pełnego barw i emocji.
- Rozmowy oparte na wspieraniu, zrozumieniu, akceptacji i zaufaniu kreują przestrzeń, w której każdy może się wyrazić bez obawy o osąd. Taka atmosfera jest fundamentem dla budowania zdrowej relacji terapeutycznej i wspólnego dążenia do celów terapii.
- Terapia schematów pozwala mi na głębokie zrozumienie wzorców zachowań, które zostały ukształtowane we wczesnych latach życia. To narzędzie umożliwia identyfikację i pracę nad zmianą tych wzorców, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie w teraźniejszości.
- Terapia poznawczo-behawioralna skupia się na identyfikacji i modyfikacji niekorzystnych schematów myślenia, które mogą prowadzić do problemów emocjonalnych i behawioralnych. Jest to proces współpracy, w którym wspólnie szukamy nowych, zdrowszych sposobów postrzegania siebie i otaczającego świata.
Każda z tych metod terapeutycznych wnosi nieocenioną wartość do mojej praktyki, umożliwiając mi dostosowanie podejścia do indywidualnych potrzeb i celów terapeutycznych moich klientów.
Języki
Oferuję usługi w języku polskim.
Opinie
- „Cechuje się wysoką kulturą osobistą, pozytywnym stosunkiem do uczniów, współpracowników. Konsekwentnie dąży do osiągnięcia wyznaczonych celów, mobilizując uczniów do pracy twórczej, zespołowej i indywidualnej. Wykazuje dużą empatię i zrozumienie wobec uczniów.” – Szkoła Podstawowa Specjalna
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Booksy oraz rekomendacjami na Google.
Hobby i zainteresowania
Literatura, kultura azjatycka, malowanie i kryminologia.
Jak umówić się na wizytę?
Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.
Wołomin
Miła 3
tel. 501 775 717
email: recepcja@spokojwglowie.pl
kalendarz: rezerwacja wizyt Wołomin