Paulina Kolasińska
Psycholog dziecięcy, Diagnosta, Terapeuta, Trener TUS
Kim jestem?
Nazywam się Paulina Kolasińska. Jestem psycholożką, historyczką i polonistką – to niecodzienne połączenie wynika z mojej ciekawości świata i ludzi. Interdyscyplinarne wykształcenie pomaga mi w pracy psychologicznej, która wymaga elastyczności, wrażliwości oraz uważnego słuchania historii każdego człowieka.
Swoją drogę zawodową rozpoczęłam w szkole jako:
- nauczycielka – ucząc, poznawałam różne sposoby przekazywania wiedzy i wspierania rozwoju dzieci,
- wychowawczyni – to właśnie wtedy zrozumiałam, jak ważne są relacje, poczucie bezpieczeństwa i zaufania w pracy z młodymi ludźmi,
- obserwatorka emocji – dostrzegałam, że w przestrzeni szkolnej brakuje miejsca na głębsze rozmowy, pracę nad emocjami i indywidualne podejście.
Z potrzeby prowadzenia bardziej osobistych procesów – i z przekonania, że zmiana jest możliwa – poszłam drogą psychologii i psychoterapii.
W pracy kieruję się przekonaniem, że:
- zmiana – choć bywa trudna – jest realna i możliwa,
- relacja terapeutyczna może być źródłem korektywnych doświadczeń,
- każdy człowiek nosi w sobie historię, którą może świadomie kształtować.
Moim wspólnym mianownikiem jest fascynacja opowieściami – narracjami, które badałam również naukowo. Wierzę, że rozmowa może stać się początkiem nowego rozdziału. Pomagam ludziom odzyskiwać wpływ na własne życie – i odnajdywać w nim sens oraz siłę.
Z kim pracuję?
Zapraszam do współpracy:
- Rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – wspieram w trudnościach wychowawczych, procesie adaptacji oraz w sytuacjach, gdy pojawia się potrzeba diagnozy, orzeczeń czy zrozumienia nowej wiedzy o dziecku. Towarzyszę w emocjonalnie wymagającym czasie diagnozowania spektrum autyzmu czy ADHD, pomagając odnaleźć się w gąszczu informacji i odzyskać poczucie rodzicielskiej kompetencji.
- Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – pracuję z dziećmi doświadczającymi trudności w relacjach z rówieśnikami, zmagającymi się z lękami, tikami czy niską motywacją. Wspieram dzieci wysoko wrażliwe, neuroatypowe i intensywnie przeżywające emocje, pomagając im odnaleźć siłę tam, gdzie dotąd widziały problem.
- Młodzież i młodych dorosłych – oferuję pomoc w radzeniu sobie z lękiem, zaburzeniami nastroju, OCD, trudnościami relacyjnymi oraz w podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości. Towarzyszę w budowaniu dojrzałej tożsamości i odnajdywaniu kierunku w momentach niepewności.
- Dorosłych – wspieram osoby, które chcą zrozumieć swoją historię, przepracować trudne doświadczenia i nauczyć się lepiej funkcjonować w codziennym życiu. Pomagam w budowaniu satysfakcjonujących relacji, pracy nad emocjami, stresem, poczuciem własnej wartości i umiejętnościami komunikacyjnymi.
Prowadzę:
- Wsparcie i poradnictwo psychologiczne – dla klientów indywidualnych,
- Testy psychologiczne – w celu postawienia trafnej diagnozy i lepszego zrozumienia sytuacji klienta.
Dla grup oferuję:
- Warsztaty dla rodziców – skupione na wzmacnianiu kompetencji wychowawczych i budowaniu relacji,
- Warsztaty dla dzieci i młodzieży – rozwijające umiejętności społeczne i emocjonalne,
- TUS (Trening Umiejętności Społecznych) – dla dzieci i młodzieży z trudnościami w relacjach,
- Grupy wsparcia – przestrzeń dzielenia się doświadczeniami i wzajemnego wspierania się uczestników.
Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia – zapraszam do kontaktu. Wspólnie znajdziemy bezpieczną przestrzeń do rozmowy i zmiany.
Wykształcenie, szkolenia i kursy
Moje wykształcenie to połączenie wiedzy humanistycznej i psychologicznej, które wzajemnie się uzupełniają i wzbogacają moją codzienną pracę terapeutyczną.
Ukończyłam:
- Psychologię na Uniwersytecie SWPS – specjalność kliniczna. Podczas studiów szczególnie interesowałam się psychologią narracyjną, psychopatologią, osobowością, procesami transdiagnostycznymi i psychoterapią. To właśnie tu po raz pierwszy zafascynowałam się terapeutycznym potencjałem ludzkich opowieści.
- Historię na Uniwersytecie Warszawskim – co pozwoliło mi głębiej rozumieć wpływ kultury, przeszłości i pamięci zbiorowej na indywidualne doświadczenia oraz tożsamość.
- Polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim – dzięki czemu rozwijałam wrażliwość językową, uważność na sens i znaczenie słów oraz umiejętność pracy z tekstem, co dziś przekłada się na pracę z wewnętrznymi narracjami klientów.
- Studia pedagogiczne – zdobyłam kwalifikacje do pracy edukacyjnej i wychowawczej, co pogłębiło moje rozumienie dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania systemu oświaty.
- Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie integracyjnym w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii przy Instytucie Psychologii Zdrowia – placówce akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. To szkolenie przygotowuje mnie do uzyskania tytułu psychoterapeutki integracyjnej, łączącej różne podejścia w oparciu o potrzeby klienta.
To właśnie interdyscyplinarna droga edukacyjna pozwala mi dziś z większą uważnością i pokorą towarzyszyć ludziom w ich osobistych historiach.
Doświadczenie zawodowe
Moje doświadczenie zawodowe obejmuje zarówno pracę w edukacji, jak i w bezpośrednim kontakcie pomocowym, co pozwala mi lepiej rozumieć różnorodne potrzeby klientów.
W trakcie studiów:
- odbywałam wolontariaty w instytucjach pomocowych – wspierałam dzieci z trudnościami adaptacyjnymi, nieśmiałością oraz z objawami ADHD,
- pracowałam na linii telefonicznej dla osób starszych – oferowałam wsparcie emocjonalne, psychoedukację oraz interwencje kryzysowe,
- odbyłam staż w firmie pracującej z setkami klientów – udzielałam pierwszej pomocy psychologicznej i wspierałam w podejmowaniu decyzji dotyczących życiowych zmian.
Po studiach:
- zdobyłam kilkuletnie doświadczenie jako nauczycielka i wychowawczyni w szkole – starałam się zawsze dostrzegać indywidualne potrzeby uczniów i wspierać ich rozwój,
- współpracowałam z Instytutem Badań Edukacyjnych – zajmowałam się poznawczymi aspektami rozwiązywania testów i sprawdzianów, by tworzyć je w sposób wspierający rozwój uczniów.
To zróżnicowane doświadczenie pozwala mi dziś z większą wrażliwością i zrozumieniem towarzyszyć osobom w różnych momentach ich życia – niezależnie od wieku i kontekstu, w jakim się znajdują.
Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?
W mojej pracy wspieram osoby zmagające się z różnorodnymi trudnościami emocjonalnymi, rozwojowymi i relacyjnymi. Pomagam dzieciom, młodzieży i dorosłym w lepszym zrozumieniu siebie i swojej sytuacji.
- Kryzysy normatywne – to naturalne momenty przełomowe w życiu, takie jak diagnoza dziecka, wydarzenia kryzysowe czy zmiany rozwojowe, które mogą powodować silne emocje i zagubienie.
- Zaburzenia lękowe – pomagam osobom doświadczającym fobii, lęku społecznego, napadów paniki, lęku separacyjnego czy uogólnionego, które utrudniają codzienne funkcjonowanie.
- Zaburzenia emocjonalne – wspieram w radzeniu sobie z napadami złości, silnym przeżywaniem emocji, wahaniami nastroju oraz trudnością w regulowaniu emocji.
- Trudności wychowawcze – pomagam rodzicom zmagającym się z poczuciem bezradności, brakiem wpływu i wypaleniem w codziennym funkcjonowaniu z dzieckiem.
- Trudności w relacjach rówieśniczych – pracuję z dziećmi i młodzieżą, które mają problemy z nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z rówieśnikami.
- Zaburzenia odżywiania – wspieram osoby zmagające się z anoreksją, bulimią, ortoreksją czy bigoreksją, pomagając im odzyskać zdrową relację z jedzeniem i ciałem.
- Zaburzenia depresyjne – towarzyszę osobom doświadczającym obniżonego nastroju, braku energii i trudności z codziennym funkcjonowaniem.
- Zaburzenia snu – pomagam osobom, które mają trudności z zasypianiem, przerywanym snem czy bezsennością.
- Zaburzenia zachowania – wspieram dzieci i młodzież przejawiające agresję, nieposłuszeństwo, bunt czy łamanie zasad społecznych.
- Sytuacje okołorozwodowe i konflikty rodzinne – pomagam rodzinom przejść przez rozstania i napięcia, wspierając zarówno dzieci, jak i dorosłych.
- Trudności w nauce – pracuję z dziećmi mającymi problemy z koncentracją, organizacją, motywacją i przyswajaniem wiedzy.
- Trudności adaptacyjne – wspieram osoby doświadczające trudności w przystosowaniu się do nowych sytuacji, takich jak przeprowadzka, zmiana szkoły czy narodziny rodzeństwa.
- Zaburzenia neurorozwojowe – wspieram osoby w spektrum autyzmu, z Zespołem Aspergera oraz ADHD, pomagając im funkcjonować w zgodzie ze sobą.
- Zaburzenia tikowe – pracuję z dziećmi i młodzieżą zmagającymi się z tikami nerwowymi, pomagając w zrozumieniu i łagodzeniu objawów.
- Niskie poczucie własnej wartości – wspieram w budowaniu pozytywnego obrazu siebie, wzmacnianiu pewności siebie i poczucia sprawczości.
- Trudności w relacjach partnerskich i rodzinnych – pomagam w budowaniu komunikacji, rozwiązywaniu konfliktów i odbudowywaniu bliskości.
- Trudności z komunikacją – wspieram osoby, które chcą lepiej wyrażać swoje potrzeby, emocje i granice.
Każda trudność jest ważna i zasługuje na uwagę – dlatego zapraszam do kontaktu, jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w którejkolwiek z powyższych sfer. Razem możemy poszukać drogi do większego spokoju, zrozumienia i równowagi.
Metody pracy i nurty terapeutyczne
Pracuję w nurcie integracyjnym, co oznacza, że dobieram metody i techniki indywidualnie – w zależności od potrzeb, zasobów i historii klienta.
Sięgam po narzędzia oparte na różnych podejściach:
- Psychologia humanistyczna – bliska jest mi jej filozofia pełna szacunku, empatii i autentycznego spotkania z drugim człowiekiem, co buduje bezpieczną relację terapeutyczną.
- Podejście poznawczo-behawioralne (CBT) – korzystam z konkretnych i sprawdzonych metod pracy z myślami, emocjami i zachowaniami, które skutecznie wspierają klientów w codziennym funkcjonowaniu.
- Dialog motywujący – pomagam w eksplorowaniu ambiwalencji i wspieram proces zmiany w sposób niedyrektywny, budujący motywację wewnętrzną.
- Psychologia narracyjna – przyglądam się opowieściom, które ludzie tworzą o sobie i swoim życiu, wspierając ich w nadawaniu nowego znaczenia trudnym doświadczeniom.
- Terapie trzeciej fali CBT, w tym terapia schematów – analizuję schematy i role, jakie przyjmujemy w różnych obszarach życia, aby lepiej zrozumieć źródła trudności i zmienić utrwalone wzorce.
Pracuję pod stałą superwizją, co pozwala mi rozwijać się zawodowo i dbać o jakość oraz etykę mojej pracy terapeutycznej.
Wierzę, że skuteczna pomoc wymaga elastyczności i otwartości na drugiego człowieka – dlatego stale rozwijam swoje kompetencje, by towarzyszyć moim klientom w sposób świadomy, uważny i dopasowany do ich indywidualnej historii.
Języki
Oferuję usługi w języku polskim.
Opinie
- „Poradnie Spokój w Głowie polecam bez zastrzeżeń. Najlepsza jaką do tej pory spotkałam. Fachowa pomoc, przemiły i życzliwy personel, przytulne miejsce i ta pyszna kawa….. Człowiek ma wrażenie że jest ważny, że ważne są jego sprawy, można się poczuć zaopiekowanym. Oceniam na 5” – Renata
- „Bardzo gorąco polecam to miejsce dzieciom i rodzicom dzieci. Panuje tu przemiła atmosfera, Panie w recepcji są zawsze pomocne, uśmiechnięte i życzliwe, to samo można powiedzieć o wykwalifikowanej kadrze specjalistów, którzy tak po prostu „po ludzku” zajmują się dziećmi ale naprawdę bardzo profesjonalnie. Polecam z całego serca.” – Magdalena
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Saloner oraz rekomendacjami na Google.
Hobby i zainteresowania
Pasjonuję się wszystkim, co zawiera narracje: książkami, filmami, serialami, grami komputerowymi, rozmowami z przyjaciółmi.
Odpoczywam podczas długich spacerów wśród przyrody, wypadów poza miasto z rodziną.
Jak umówić się na wizytę?
Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.
Warszawa – Białołęka
Mochtyńska 65
tel. 725 396 700
email: bialoleka@spokojwglowie.pl
kalendarz: rezerwacja wizyt Warszawa-Białołęka