Strona głównaZespółPaulina Kolasińska

Paulina Kolasińska

Psycholog dziecięcy, Diagnosta, Terapeuta, Trener TUS

Kim jestem?

 

Nazywam się Paulina Kolasińska. Jestem psycholożką, historyczką i polonistką – to niecodzienne połączenie wynika z mojej ciekawości świata i ludzi. Interdyscyplinarne wykształcenie pomaga mi w pracy psychologicznej, która wymaga elastyczności, wrażliwości oraz uważnego słuchania historii każdego człowieka.

 

Swoją drogę zawodową rozpoczęłam w szkole jako:

  • nauczycielka – ucząc, poznawałam różne sposoby przekazywania wiedzy i wspierania rozwoju dzieci,
  • wychowawczyni – to właśnie wtedy zrozumiałam, jak ważne są relacje, poczucie bezpieczeństwa i zaufania w pracy z młodymi ludźmi,
  • obserwatorka emocji – dostrzegałam, że w przestrzeni szkolnej brakuje miejsca na głębsze rozmowy, pracę nad emocjami i indywidualne podejście.

 

Z potrzeby prowadzenia bardziej osobistych procesów – i z przekonania, że zmiana jest możliwa – poszłam drogą psychologii i psychoterapii.

 

W pracy kieruję się przekonaniem, że:

  • zmiana – choć bywa trudna – jest realna i możliwa,
  • relacja terapeutyczna może być źródłem korektywnych doświadczeń,
  • każdy człowiek nosi w sobie historię, którą może świadomie kształtować.

 

Moim wspólnym mianownikiem jest fascynacja opowieściami – narracjami, które badałam również naukowo. Wierzę, że rozmowa może stać się początkiem nowego rozdziału. Pomagam ludziom odzyskiwać wpływ na własne życie – i odnajdywać w nim sens oraz siłę.

 

Z kim pracuję?

 

Zapraszam do współpracy:

  • Rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – wspieram w trudnościach wychowawczych, procesie adaptacji oraz w sytuacjach, gdy pojawia się potrzeba diagnozy, orzeczeń czy zrozumienia nowej wiedzy o dziecku. Towarzyszę w emocjonalnie wymagającym czasie diagnozowania spektrum autyzmu czy ADHD, pomagając odnaleźć się w gąszczu informacji i odzyskać poczucie rodzicielskiej kompetencji.
  • Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – pracuję z dziećmi doświadczającymi trudności w relacjach z rówieśnikami, zmagającymi się z lękami, tikami czy niską motywacją. Wspieram dzieci wysoko wrażliwe, neuroatypowe i intensywnie przeżywające emocje, pomagając im odnaleźć siłę tam, gdzie dotąd widziały problem.
  • Młodzież i młodych dorosłych – oferuję pomoc w radzeniu sobie z lękiem, zaburzeniami nastroju, OCD, trudnościami relacyjnymi oraz w podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości. Towarzyszę w budowaniu dojrzałej tożsamości i odnajdywaniu kierunku w momentach niepewności.
  • Dorosłych – wspieram osoby, które chcą zrozumieć swoją historię, przepracować trudne doświadczenia i nauczyć się lepiej funkcjonować w codziennym życiu. Pomagam w budowaniu satysfakcjonujących relacji, pracy nad emocjami, stresem, poczuciem własnej wartości i umiejętnościami komunikacyjnymi.

 

Prowadzę:

  • Wsparcie i poradnictwo psychologiczne – dla klientów indywidualnych,
  • Testy psychologiczne – w celu postawienia trafnej diagnozy i lepszego zrozumienia sytuacji klienta.

 

Dla grup oferuję:

 

Jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia – zapraszam do kontaktu. Wspólnie znajdziemy bezpieczną przestrzeń do rozmowy i zmiany.

 

Wykształcenie, szkolenia i kursy

 

Moje wykształcenie to połączenie wiedzy humanistycznej i psychologicznej, które wzajemnie się uzupełniają i wzbogacają moją codzienną pracę terapeutyczną.

 

Ukończyłam:

  • Psychologię na Uniwersytecie SWPS – specjalność kliniczna. Podczas studiów szczególnie interesowałam się psychologią narracyjną, psychopatologią, osobowością, procesami transdiagnostycznymi i psychoterapią. To właśnie tu po raz pierwszy zafascynowałam się terapeutycznym potencjałem ludzkich opowieści.
  • Historię na Uniwersytecie Warszawskim – co pozwoliło mi głębiej rozumieć wpływ kultury, przeszłości i pamięci zbiorowej na indywidualne doświadczenia oraz tożsamość.
  • Polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim – dzięki czemu rozwijałam wrażliwość językową, uważność na sens i znaczenie słów oraz umiejętność pracy z tekstem, co dziś przekłada się na pracę z wewnętrznymi narracjami klientów.
  • Studia pedagogiczne – zdobyłam kwalifikacje do pracy edukacyjnej i wychowawczej, co pogłębiło moje rozumienie dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania systemu oświaty.
  • Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie integracyjnym w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii przy Instytucie Psychologii Zdrowia – placówce akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. To szkolenie przygotowuje mnie do uzyskania tytułu psychoterapeutki integracyjnej, łączącej różne podejścia w oparciu o potrzeby klienta.

 

To właśnie interdyscyplinarna droga edukacyjna pozwala mi dziś z większą uważnością i pokorą towarzyszyć ludziom w ich osobistych historiach.

 

Doświadczenie zawodowe

 

Moje doświadczenie zawodowe obejmuje zarówno pracę w edukacji, jak i w bezpośrednim kontakcie pomocowym, co pozwala mi lepiej rozumieć różnorodne potrzeby klientów.

 

W trakcie studiów:

  • odbywałam wolontariaty w instytucjach pomocowych – wspierałam dzieci z trudnościami adaptacyjnymi, nieśmiałością oraz z objawami ADHD,
  • pracowałam na linii telefonicznej dla osób starszych – oferowałam wsparcie emocjonalne, psychoedukację oraz interwencje kryzysowe,
  • odbyłam staż w firmie pracującej z setkami klientów – udzielałam pierwszej pomocy psychologicznej i wspierałam w podejmowaniu decyzji dotyczących życiowych zmian.

 

Po studiach:

  • zdobyłam kilkuletnie doświadczenie jako nauczycielka i wychowawczyni w szkole – starałam się zawsze dostrzegać indywidualne potrzeby uczniów i wspierać ich rozwój,
  • współpracowałam z Instytutem Badań Edukacyjnych – zajmowałam się poznawczymi aspektami rozwiązywania testów i sprawdzianów, by tworzyć je w sposób wspierający rozwój uczniów.

 

To zróżnicowane doświadczenie pozwala mi dziś z większą wrażliwością i zrozumieniem towarzyszyć osobom w różnych momentach ich życia – niezależnie od wieku i kontekstu, w jakim się znajdują.

 

Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?

 

W mojej pracy wspieram osoby zmagające się z różnorodnymi trudnościami emocjonalnymi, rozwojowymi i relacyjnymi. Pomagam dzieciom, młodzieży i dorosłym w lepszym zrozumieniu siebie i swojej sytuacji.

 

  • Kryzysy normatywne – to naturalne momenty przełomowe w życiu, takie jak diagnoza dziecka, wydarzenia kryzysowe czy zmiany rozwojowe, które mogą powodować silne emocje i zagubienie.
  • Zaburzenia lękowe – pomagam osobom doświadczającym fobii, lęku społecznego, napadów paniki, lęku separacyjnego czy uogólnionego, które utrudniają codzienne funkcjonowanie.
  • Zaburzenia emocjonalne – wspieram w radzeniu sobie z napadami złości, silnym przeżywaniem emocji, wahaniami nastroju oraz trudnością w regulowaniu emocji.
  • Trudności wychowawcze – pomagam rodzicom zmagającym się z poczuciem bezradności, brakiem wpływu i wypaleniem w codziennym funkcjonowaniu z dzieckiem.
  • Trudności w relacjach rówieśniczych – pracuję z dziećmi i młodzieżą, które mają problemy z nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z rówieśnikami.
  • Zaburzenia odżywiania – wspieram osoby zmagające się z anoreksją, bulimią, ortoreksją czy bigoreksją, pomagając im odzyskać zdrową relację z jedzeniem i ciałem.
  • Zaburzenia depresyjne – towarzyszę osobom doświadczającym obniżonego nastroju, braku energii i trudności z codziennym funkcjonowaniem.
  • Zaburzenia snu – pomagam osobom, które mają trudności z zasypianiem, przerywanym snem czy bezsennością.
  • Zaburzenia zachowania – wspieram dzieci i młodzież przejawiające agresję, nieposłuszeństwo, bunt czy łamanie zasad społecznych.
  • Sytuacje okołorozwodowe i konflikty rodzinne – pomagam rodzinom przejść przez rozstania i napięcia, wspierając zarówno dzieci, jak i dorosłych.
  • Trudności w nauce – pracuję z dziećmi mającymi problemy z koncentracją, organizacją, motywacją i przyswajaniem wiedzy.
  • Trudności adaptacyjne – wspieram osoby doświadczające trudności w przystosowaniu się do nowych sytuacji, takich jak przeprowadzka, zmiana szkoły czy narodziny rodzeństwa.
  • Zaburzenia neurorozwojowe – wspieram osoby w spektrum autyzmu, z Zespołem Aspergera oraz ADHD, pomagając im funkcjonować w zgodzie ze sobą.
  • Zaburzenia tikowe – pracuję z dziećmi i młodzieżą zmagającymi się z tikami nerwowymi, pomagając w zrozumieniu i łagodzeniu objawów.
  • Niskie poczucie własnej wartości – wspieram w budowaniu pozytywnego obrazu siebie, wzmacnianiu pewności siebie i poczucia sprawczości.
  • Trudności w relacjach partnerskich i rodzinnych – pomagam w budowaniu komunikacji, rozwiązywaniu konfliktów i odbudowywaniu bliskości.
  • Trudności z komunikacją – wspieram osoby, które chcą lepiej wyrażać swoje potrzeby, emocje i granice.

 

Każda trudność jest ważna i zasługuje na uwagę – dlatego zapraszam do kontaktu, jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w którejkolwiek z powyższych sfer. Razem możemy poszukać drogi do większego spokoju, zrozumienia i równowagi.

 

Metody pracy i nurty terapeutyczne

 

Pracuję w nurcie integracyjnym, co oznacza, że dobieram metody i techniki indywidualnie – w zależności od potrzeb, zasobów i historii klienta.

 

Sięgam po narzędzia oparte na różnych podejściach:

  • Psychologia humanistyczna – bliska jest mi jej filozofia pełna szacunku, empatii i autentycznego spotkania z drugim człowiekiem, co buduje bezpieczną relację terapeutyczną.
  • Podejście poznawczo-behawioralne (CBT) – korzystam z konkretnych i sprawdzonych metod pracy z myślami, emocjami i zachowaniami, które skutecznie wspierają klientów w codziennym funkcjonowaniu.
  • Dialog motywujący – pomagam w eksplorowaniu ambiwalencji i wspieram proces zmiany w sposób niedyrektywny, budujący motywację wewnętrzną.
  • Psychologia narracyjna – przyglądam się opowieściom, które ludzie tworzą o sobie i swoim życiu, wspierając ich w nadawaniu nowego znaczenia trudnym doświadczeniom.
  • Terapie trzeciej fali CBT, w tym terapia schematów – analizuję schematy i role, jakie przyjmujemy w różnych obszarach życia, aby lepiej zrozumieć źródła trudności i zmienić utrwalone wzorce.

 

Pracuję pod stałą superwizją, co pozwala mi rozwijać się zawodowo i dbać o jakość oraz etykę mojej pracy terapeutycznej.

 

Wierzę, że skuteczna pomoc wymaga elastyczności i otwartości na drugiego człowieka – dlatego stale rozwijam swoje kompetencje, by towarzyszyć moim klientom w sposób świadomy, uważny i dopasowany do ich indywidualnej historii.

 

Języki

 

Oferuję usługi w języku polskim.

 

Opinie

 

  • „Poradnie Spokój w Głowie polecam bez zastrzeżeń. Najlepsza jaką do tej pory spotkałam. Fachowa pomoc, przemiły i życzliwy personel, przytulne miejsce i ta pyszna kawa….. Człowiek ma wrażenie że jest ważny, że ważne są jego sprawy, można się poczuć zaopiekowanym. Oceniam na 5” – Renata
  • „Bardzo gorąco polecam to miejsce dzieciom i rodzicom dzieci. Panuje tu przemiła atmosfera, Panie w recepcji są zawsze pomocne, uśmiechnięte i życzliwe, to samo można powiedzieć o wykwalifikowanej kadrze specjalistów, którzy tak po prostu „po ludzku” zajmują się dziećmi ale naprawdę bardzo profesjonalnie. Polecam z całego serca.” – Magdalena

 

Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Saloner oraz rekomendacjami na Google.

 

Hobby i zainteresowania

 

Pasjonuję się wszystkim, co zawiera narracje: książkami, filmami, serialami, grami komputerowymi, rozmowami z przyjaciółmi.

Odpoczywam podczas długich spacerów wśród przyrody, wypadów poza miasto z rodziną.

 

Jak umówić się na wizytę?

 

Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.

 

Warszawa – Białołęka
Mochtyńska 65
tel. 725 396 700
email: bialoleka@spokojwglowie.pl
kalendarz: rezerwacja wizyt Warszawa-Białołęka