Zuzanna Nita

Psycholog, Diagnosta, Terapeuta, Trener TUS

Kim jestem?

Nazywam się Zuzanna Nita. Z zawodu i powołania jestem psycholożką, diagnostką oraz terapeutką. Psychologia to nie tylko moja profesja, ale przede wszystkim głęboka pasja – naturalna droga, którą wybrałam, by towarzyszyć innym w odkrywaniu siebie, przezwyciężaniu trudności i budowaniu jakościowego życia.

W pracy stawiam na autentyczną, wspierającą relację – opartą na akceptacji, zrozumieniu i uważności. Wierzę, że to właśnie bezpieczna przestrzeń i pełne szacunku spotkanie z drugim człowiekiem stanowią fundament realnej zmiany i rozwoju.

Korzystam z narzędzi różnych podejść terapeutycznych – sięgam po elementy terapii poznawczo-behawioralnej, humanistycznej oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Bliskie jest mi także Porozumienie bez Przemocy (NVC), które opiera się na empatii, rozpoznawaniu emocji i potrzeb oraz budowaniu dialogu opartego na wzajemnym szacunku.

Z kim pracuję?

Prowadzę indywidualną pracę psychologiczną z:

  • dziećmi od 6. roku życia,

  • młodzieżą,
  • osobami dorosłymi.

W centrum mojej praktyki znajduje się osoba i jej unikalne doświadczenie, dlatego szczególną uwagę poświęcam indywidualnym potrzebom, emocjom i sposobowi funkcjonowania każdej osoby, z którą pracuję.

Wspieram osoby, które:

  • neuroróżnorodne – m.in. w spektrum autyzmu, z ADHD, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym czy sensorycznym,

  • doświadczają zaburzeń emocjonalnych i lękowych, np. stanów napięcia, fobii, ataków paniki, huśtawek nastroju,

  • mierzą się z wyzwaniami związanymi z funkcjonowaniem osobowości, trudnościami w relacjach, niskim poczuciem własnej wartości,

  • przechodzą przez sytuacje kryzysowe, takie jak: utrata, rozwód, choroba, zmiana życiowa czy wypalenie,

  • potrzebują wsparcia w procesie adaptacji do nowych okoliczności – np. przeprowadzki, zmiany szkoły lub pracy, narodzin dziecka,

  • szukają psychologicznego wsparcia w codziennym funkcjonowaniu – w zakresie emocji, relacji, komunikacji czy organizacji życia,

  • identyfikują się jako osoby LGBTQ+ – oferuję pełną akceptację, zrozumienie i bezpieczną przestrzeń do rozmowy i pracy nad indywidualnymi celami.

Formy wsparcia, które oferuję:

  • Diagnoza psychologiczna – obejmująca takie obszary jak:

    Diagnoza prowadzona jest w sposób rzetelny, przy użyciu standaryzowanych narzędzi oraz w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.

  • Indywidualne wsparcie psychologiczne i poradnictwo – dla osób potrzebujących rozmowy, pomocy w rozwiązaniu trudności emocjonalnych, wsparcia w procesie zmiany lub wzmocnienia w codziennym funkcjonowaniu.

  • Konsultacje psychoedukacyjne – spotkania, podczas których wspólnie przyglądamy się danej sytuacji, poszerzamy rozumienie trudności oraz omawiamy możliwe strategie działania.

  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS):

    • dla dzieci i młodzieży – wspierający rozwój komunikacji, współpracy, samoregulacji i rozwiązywania konfliktów,

    • dla dorosłych – wspomagający budowanie relacji, rozumienie własnych emocji, stawianie granic oraz funkcjonowanie społeczne w codziennym życiu.

Wykształcenie, szkolenia i kursy

Wykształcenie:

  • Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie – studia magisterskie na kierunku psychologia, specjalność: psychologia kliniczna i psychoterapia

  • Obecnie: studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy (NVC), Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie

Wybrane kursy realizowane w trakcie studiów:

  • Psychologia temperamentu

  • E-terapia – wykorzystanie narzędzi informatycznych w terapii psychologicznej

  • Psychologia kliniczna dziecka

  • Neuronauka kliniczna

  • Antropologia ról społecznych – studia gender

Szkolenia i kursy specjalistyczne:

  • Uniwersytet SWPS
    • Diagnoza osobowości w praktyce

  • PsychoMedic.pl – Sieć Klinik Psychologiczno-Psychiatrycznych
    • Psycholog-diagnosta ADHD – zaawansowany kurs diagnostyczny i terapeutyczny

    • DIVA-5 w diagnozie ADHD u dorosłych

    • Interwencja kryzysowa i procedura Niebieskiej Karty

    • Gdy małoletni pada ofiarą przestępstwa – wytyczne do diagnozy, terapii i pracy z rodzicami

    • Diagnostyka i terapia zaburzeń związanych z traumą

    • Standardy ochrony małoletnich i procedura Niebieskiej Karty – wskazówki dla specjalistów

    • Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie – procedury reagowania

    • Pacjent LGBTQ+ w gabinecie psychologa – zdrowie psychiczne, relacje, terapia

    • Lęk separacyjny i fobia szkolna – diagnoza, terapia, praca z rodzicami

    • Depresja – profesjonalna diagnoza i obrazy atypowe

    • Praca z młodzieżą – wskazówki z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR)

  • Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
    • Szkolenie kwalifikacyjne do stosowania testu Stanford-Binet 5 (SB5)

  • Pracownia Testów Psychologicznych PTP
    • Diagnoza spektrum autyzmu z wykorzystaniem kwestionariusza ASRS

  • Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
    • Psychotraumatologia

    • Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach

    • Diagnoza i terapia uzależnień

    • Zaburzenia lękowe u osób dorosłych

    • Depresja – zrozumieć, by pomóc

    • Interwencja kryzysowa

    • Podejście redukcji szkód w pracy z osobami uzależnionymi

  • PsychoKlinika
    • Prosto o substancjach psychoaktywnych – jak rozmawiać z młodzieżą

    • Dlaczego dzieci i młodzież sięgają po używki

    • Zdobywanie zaufania młodzieży w pracy nad uzależnieniem

  • Centrum Pomocy Psychologicznej
    • Wywiad diagnostyczny z pacjentem

    • Pierwszy kontakt z pacjentem w gabinecie psychologicznym

  • Uniqskills (Psychologia w praktyce)
    • ADHD u dorosłych – diagnoza i wsparcie psychologiczne

  • Studio Psychologiczne
    • Trener treningu umiejętności społecznych (TUS) dla dzieci i dorosłych

    • Trener TUS dla osób w spektrum autyzmu

  • Szkoła Psychoterapii Dialog
    • Diagnozowanie i różnicowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży – najnowsze wytyczne

  • Akademia WSB
    • Nastolatek w kryzysie zdrowia psychicznego – rozpoznawanie i reagowanie

  • Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
    • Skuteczna komunikacja

Doświadczenie zawodowe

Swoją ścieżkę zawodową rozwijam w obszarze psychologii klinicznej, diagnozy i wsparcia terapeutycznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Doświadczenie zdobywałam w pracy zarówno z osobami neurotypowymi, jak i neuroróżnorodnymi, w tym z osobami z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w spektrum autyzmu.

Poradnia Rehabilitacji Neurologicznej dla Dzieci i Młodzieży

  • współprowadzenie psychologicznej terapii indywidualnej,

  • praca z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

  • wsparcie psychologiczne dla osób w spektrum autyzmu,

  • działania psychoedukacyjne i wspomagające rozwój emocjonalny, społeczny oraz komunikacyjny,

  • dostosowywanie form pomocy do indywidualnych możliwości i potrzeb rozwojowych pacjentów.

Poradnia psychologiczna „Spokój w Głowie” (obecnie)

  • prowadzenie konsultacji psychologicznych i poradnictwa dla dzieci od 6. roku życia, młodzieży i osób dorosłych,

  • indywidualna praca terapeutyczna, skoncentrowana na trudnościach emocjonalnych, adaptacyjnych, relacyjnych oraz neuroróżnorodności,

  • prowadzenie diagnozy psychologicznej w zakresie: spektrum autyzmu, ADHD, funkcji poznawczych, osobowości i inteligencji,

  • realizacja Treningów Umiejętności Społecznych (TUS) – zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych,

  • wsparcie osób w kryzysie emocjonalnym, zmagających się z lękiem, depresją, trudnościami tożsamościowymi czy zaburzeniami osobowości,

  • tworzenie bezpiecznej przestrzeni dla osób LGBTQ+, oparta na empatii, szacunku i akceptacji.

Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?

Oferuję pomoc w trudnościach tak jak:

  • Uzależnienia – oferuję wsparcie osobom uzależnionym od substancji psychoaktywnych (np. alkoholu, narkotyków), jak i uzależnień behawioralnych (np. od internetu, jedzenia, zakupów), pomagając w zrozumieniu mechanizmów uzależnienia i budowaniu zdrowych strategii radzenia sobie.

  • Zaburzenia neurorozwojowe (ADHD, spektrum autyzmu) – wspieram osoby neuroróżnorodne w codziennym funkcjonowaniu, relacjach, koncentracji i organizacji, oferując diagnozę psychologiczną oraz dostosowane formy wsparcia.

  • Zaburzenia lękowe (napady paniki, lęk uogólniony, lęk społeczny) – pomagam osobom doświadczającym nadmiernego napięcia, strachu lub paraliżujących myśli, które utrudniają funkcjonowanie w życiu codziennym, społecznym i zawodowym.

  • Zaburzenia odżywiania (anoreksja, bulimia, ortoreksja, bigoreksja) – oferuję wsparcie osobom zmagającym się z trudną relacją z jedzeniem, obrazem ciała oraz niskim poczuciem wartości związanym z wyglądem.

  • Zaburzenia depresyjne (obniżony nastrój, brak energii) – pomagam w rozpoznaniu i przepracowaniu objawów takich jak smutek, apatia, brak motywacji czy utrata sensu, wspierając w odbudowie energii życiowej i relacji z samym sobą.

  • Zaburzenia emocjonalne (napady złości, płacz, nadmierne przeżywanie, wahania nastrojów) – wspieram osoby mające trudności z regulacją emocji, rozumieniem własnych reakcji i ich wpływu na relacje z innymi.

  • Zaburzenia zachowania (agresja, nieposłuszeństwo, trudności w stosowaniu się do zasad, skłonność do łamania prawa, zachowania opozycyjno-buntownicze) – pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, pomagając zrozumieć przyczyny takich zachowań i wypracować bardziej konstruktywne sposoby radzenia sobie.

  • Zaburzenia osobowości – oferuję wsparcie osobom doświadczającym trudności w relacjach, tożsamości i regulacji emocji wynikających ze specyficznych cech osobowości utrudniających codzienne funkcjonowanie.

  • Samookaleczenia, autoagresja – pomagam osobom, które w sposób świadomy krzywdzą swoje ciało, jako formę regulacji emocji lub wyrażenia cierpienia, wspierając w poszukiwaniu zdrowszych form radzenia sobie.

  • Trudności w nauce – wspieram dzieci i młodzież z problemami edukacyjnymi, takimi jak brak koncentracji, trudności w zapamiętywaniu, motywacji czy organizacji nauki, oferując również diagnozę funkcji poznawczych.

  • Trudności wychowawcze – pomagam rodzicom i opiekunom zrozumieć zachowania dziecka, znaleźć skuteczne metody wspierania rozwoju i budować relację opartą na zaufaniu i wzajemnym szacunku.

  • Trudności w związkach, relacjach partnerskich, małżeństwach – wspieram osoby i pary w poprawie komunikacji, rozwiązywaniu konfliktów, odbudowie bliskości oraz podejmowaniu decyzji w trudnych momentach relacyjnych.

  • Trudności w relacjach i komunikacji – pomagam osobom, które mają trudność w wyrażaniu emocji, potrzeb, stawianiu granic czy budowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi.

  • Trudności adaptacyjne (zmiana miejsca zamieszkania, narodziny rodzeństwa, choroba) – wspieram osoby w procesie przystosowania się do nowej sytuacji życiowej, której towarzyszy stres, lęk lub poczucie utraty stabilności.

  • Przemoc rówieśnicza/domowa/mobbing – oferuję wsparcie osobom, które doświadczyły przemocy fizycznej, psychicznej, emocjonalnej lub ekonomicznej, pomagając w odbudowie poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.

  • Traumy (wypadki, gwałty, napady) – pracuję z osobami po doświadczeniach traumatycznych, wspierając w przepracowaniu trudnych emocji, objawów stresu pourazowego i odbudowie poczucia kontroli.

  • Niskie poczucie własnej wartości – pomagam w budowaniu pozytywnego obrazu siebie, rozpoznawaniu zasobów i wewnętrznych możliwości, a także rozwijaniu pewności siebie i asertywności.

Metody pracy i nurty terapeutyczne

W swojej pracy psychologicznej korzystam z podejścia integracyjnego – oznacza to, że czerpię z różnych szkół i metod terapeutycznych, łącząc je w sposób elastyczny i dostosowany do indywidualnych potrzeb osoby, z którą pracuję. Kluczowe jest dla mnie, aby forma wsparcia była zgodna zarówno z celem naszych spotkań, jak i z osobowością oraz preferencjami klienta.

Korzystam z podejść terapeutycznych, takich jak:

  • Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) – skupiająca się na identyfikacji i zmianie myśli oraz przekonań, które wpływają na emocje i zachowania. Pomaga w budowaniu konkretnych strategii radzenia sobie z trudnościami i rozwijaniu umiejętności samoregulacji.

  • Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach (TSR) – ukierunkowana na poszukiwanie zasobów, mocnych stron oraz możliwych rozwiązań, zamiast skupiania się wyłącznie na problemie. Wspiera w budowaniu poczucia sprawczości i osiąganiu wyznaczonych celów.

  • Elementy terapii humanistycznej – koncentrujące się na autentycznym, pełnym akceptacji kontakcie, który pozwala osobie poczuć się wysłuchaną i bezpieczną. W tym podejściu kluczowe są empatia, bezwarunkowa akceptacja oraz wspieranie osobistego rozwoju i samoświadomości.

  • Porozumienie bez Przemocy (NVC, Nonviolent Communication) – podejście, które wprowadza do relacji terapeutycznej głęboką uważność na emocje i potrzeby pacjenta. Pomaga w budowaniu komunikacji opartej na empatii, szacunku i autentycznym kontakcie z samym sobą oraz innymi.

W praktyce oznacza to, że:

  • dostosowuję narzędzia i techniki pracy do aktualnej sytuacji oraz potrzeb osoby,

  • zachowuję jasność i transparentność co do celów i przebiegu spotkań,

  • dbam o autentyczność i bezpieczeństwo relacji terapeutycznej,

  • wspieram osoby zarówno w radzeniu sobie z trudnościami, jak i w rozwijaniu własnego potencjału i zasobów.

Pracuję pod regularną superwizją, co pozwala mi nieustannie się rozwijać, doskonalić umiejętności zawodowe oraz dbać o jakość i etyczny wymiar oferowanego wsparcia psychologicznego.

Języki

Oferuje usługi w języku polskim.

Opinie

  • „Serdecznie polecam poradnie spokoj w głowie. Moja głowa w końcu staje się spokojniejsza” – Michał
  • „Witam, bardzo polecam miejsce „spokój w głowie”, bardzo mila atmosfera i ludzie, profesjonalna pomoc psychologiczna” – Nicola
  • „Bardzo polecam Poradnię Spokój w Głowie dla każdego. Super specjaliści i Panie w recepcji są przecudowne” – Wiktoria

Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Saloner oraz rekomendacjami na Google.

Hobby i zainteresowania

Poza gabinetem chętnie spędzam czas twórczo – rysuję, maluję, wyszywam, a także pochłaniam współczesną literaturę fantastyczną.

Jestem też szczęśliwą opiekunką trzech szynszyli, które codziennie przypominają mi o ważnych dla mnie wartościach: wzajemnościempatii i cierpliwości. 

Jak umówić się na wizytę?

Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.

Wołomin
ul. Miła 3
tel. 501 775 717
email: recepcja@spokojwglowie.pl
kalendarz: rezerwacja wizyt Wołomin