Strona głównaZespółLaura Żabińska

Laura Żabińska

Psycholog, Diagnosta, Terapeuta par, Interwent kryzysowy

Kim jestem?

 

 

Nazywam się Laura Żabińska i jestem psychologiem. Tytuł magistra zdobyłam na Uniwersytecie Warszawskim. Moją misją jest wspieranie dzieci w zrozumieniu i pokonywaniu trudności emocjonalnych oraz behawioralnych, które mogą napotkać na swojej drodze rozwoju.

 

 

W codziennej pracy koncentruję się na dokładnej diagnozie oraz świadczeniu wsparcia psychologicznego, dostosowanego do unikalnych potrzeb najmłodszych. Jako psycholog dziecięcy, zobowiązałam się do dostarczania efektywnych narzędzi i strategii, które umożliwią dzieciom skuteczne radzenie sobie z emocjami oraz wyzwaniami poznawczymi.

 

 

Jestem głęboko zaangażowana w projektowanie spersonalizowanych planów terapeutycznych, które uwzględniają indywidualne potrzeby i możliwości każdego dziecka. Moim celem jest stworzenie środowiska, w którym dzieci mogą bezpiecznie eksplorować swoje emocje, rozwijać umiejętności społeczne i poznawcze, a także osiągać swoje pełne potencjały. Wierzę, że poprzez współpracę, empatię i zrozumienie, możemy wspólnie pomóc dzieciom budować silne fundamenty na przyszłość.

 

 

Z kim pracuję?

 

 

W mojej praktyce z serdecznością witam dzieci i młodzież od narodzin do 18. roku życia, a także pary i małżeństwa poszukujące wsparcia.

 

 

Dodatkowo, oferuję diagnozę psychologiczną przy użyciu wystandaryzowanych testów psychologicznych, w tym diagnozę spektrum autyzmu m.in. z wykorzystaniem testu ADOS-2.

 

 

Ponadto, prowadzę szereg warsztatów:

 

 

 

 

Moje podejście jest holistyczne i skoncentrowane na indywidualnych potrzebach, zawsze z naciskiem na współpracę, zaangażowanie i otwartość na proces zmiany.

 

 

Wykształcenie, szkolenia i kursy

 

 

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie z pasją zgłębiałam tajniki psychologii, specjalizując się w „Psychologii klinicznej dziecka i rodziny”. Ta specjalizacja pozwoliła mi na zdobycie głębokiej wiedzy i umiejętności potrzebnych do wsparcia dzieci i rodzin w różnorodnych trudnościach życiowych i emocjonalnych.

 

 

W ciągu mojej kariery zawodowej skupiłam się na poszerzaniu swoich kompetencji w zakresie diagnozy i wsparcia dzieci zmagających się z depresjami, lękami oraz zaburzeniami zachowania. Efektem tego zaangażowania jest ukończenie specjalistycznych szkoleń, które wyposażyły mnie w konkretne narzędzia i metody pracy w tym obszarze.

 

 

Posiadam certyfikaty i uprawnienia do przeprowadzania testów diagnostycznych, w tym:

 

 

  • Stanford-Binet 5
  • ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule)
  • Conners-3: Test służący do oceny problemów z zachowaniem, problemów emocjonalnych i akademickich u dzieci i młodzieży.

 

 

Moje kwalifikacje pozwalają mi na dokładną i wszechstronną ocenę potrzeb dziecka, co jest kluczowe dla zaplanowania skutecznego wsparcia terapeutycznego. Zaangażowanie w ciągłe kształcenie i rozwój umiejętności, w połączeniu z głęboką empatią i zrozumieniem, pozwala mi na efektywne wspieranie dzieci i ich rodzin, pomagając im w pokonywaniu trudności i budowaniu lepszej przyszłości.

 

 

Doświadczenie zawodowe

 

 

Posiadam bogatą wiedzę teoretyczną oraz praktyczną w dziedzinie psychologii dziecięcej, która jest wynikiem zarówno moich studiów, jak i intensywnych praktyk zawodowych.

 

 

Moje doświadczenie zostało wzbogacone i ugruntowane przez czas spędzony w Szpitalu Dziecięcym Centrum Zdrowia Dziecka, gdzie miałam wyjątkową okazję współpracować z wybitnym zespołem specjalistów z różnych dziedzin medycyny dziecięcej. Ta współpraca pozwoliła mi na zdobycie cennych umiejętności w zakresie interdyscyplinarnej diagnozy i wsparcia psychologicznego dla najmłodszych pacjentów oraz ich rodzin.

 

 

Ponadto, doświadczenie zdobyte podczas pracy w poradni psychologicznej pozwoliło mi na bezpośrednie stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce, wspierając dzieci i ich rodziny w przezwyciężaniu trudności emocjonalnych, behawioralnych oraz edukacyjnych.

 

 

Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?

 

 

W mojej praktyce terapeutycznej specjalizuję się w szerokim zakresie obszarów pomocy psychologicznej, dostosowując wsparcie do indywidualnych potrzeb dzieci, młodzieży oraz ich rodzin:

 

 

  • Zaburzenia zachowania: Pomagam w zrozumieniu i modyfikacji zachowań, które przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu, wspierając rozwój pozytywnych strategii zachowań.
  • Depresja (zaburzenia nastroju): Oferuję wsparcie w przezwyciężaniu uczuć smutku i beznadziei, pracując nad budowaniem odporności emocjonalnej i optymistycznego podejścia do życia.
  • Zaburzenia uwagi i nadpobudliwości: Współpracuję z dziećmi i ich rodzicami w celu lepszego zarządzania trudnościami związanymi z ADHD, poprawy koncentracji i samokontroli.
  • Spektrum autyzmu: Dostarczam wsparcie dostosowane do specyficznych potrzeb dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, skupiając się na rozwoju umiejętności społecznych i komunikacyjnych.
  • Zaburzenia lękowe: Pomagam dzieciom i młodzieży w radzeniu sobie z lękiem, budując strategie radzenia sobie w sytuacjach wywołujących niepokój.
  • Trudności w nauce: Oferuję wsparcie w pokonywaniu barier edukacyjnych, pracując nad technikami uczenia się i motywacją do zdobywania wiedzy.
  • Poradnictwo wychowawcze dla rodziców: Zapewniam rodzicom narzędzia i wiedzę niezbędną do skutecznego wspierania rozwoju i dobrostanu ich dzieci, pomagając w budowaniu zdrowych relacji rodzinnych.

 

 

Każdy z tych obszarów stanowi integralną część mojej pracy, w której dążę do stworzenia wspierającego środowiska, umożliwiającego rozwiązanie problemów i rozwój każdego dziecka oraz jego rodziny.

 

 

Metody pracy i nurty terapeutyczne

 

 

W mojej roli psychologa dziecięcego zdecydowanie stawiam na innowacyjne metody i techniki, które umożliwiają skuteczną komunikację z najmłodszymi oraz głębokie zrozumienie ich emocji.

 

 

W pracy z dziećmi, moje podejście opiera się na kilku kluczowych elementach:

 

 

  • Gry i zabawy terapeutyczne: Wykorzystuję zabawę jako naturalny sposób na nawiązanie kontaktu z dzieckiem, co pozwala mi na obserwację i interwencję w sposób, który jest dla dziecka bezpieczny i przyjazny.
  • Rysunek: Technika ta umożliwia dzieciom wyrażanie myśli i uczuć, które mogą być trudne do wypowiedzenia słowami, oferując jednocześnie cenne wskazówki co do ich wewnętrznego świata.
  • Techniki relaksacyjne: Pomagają w nauce radzenia sobie ze stresem i lękiem, rozwijając umiejętności relaksacji i koncentracji.
  • Rozmowa oparta na zrozumieniu i wsparciu: Buduję relację opartą na zaufaniu i akceptacji, która sprzyja otwartości i uczciwości w wyrażaniu siebie.

 

 

Zaangażowałam się głęboko w nurt psychologiczny, który określam jako integracyjny, z elementami psychologii rozwoju. Taki wybór wynika z przekonania, że zrozumienie dziecka w jego kompleksowości wymaga połączenia różnorodnych perspektyw psychologicznych.

 

 

W mojej praktyce:

 

 

  • Holistyczne podejście: Pozwala mi na wszechstronne spojrzenie na rozwój dziecka, doceniając jego unikalność i indywidualne potrzeby.
  • Integracja różnych teorii: Umożliwia mi elastyczne dostosowanie metod terapeutycznych do konkretnych sytuacji i osobowości dziecka.
  • Praca z nastolatkami: Stosuję terapię poznawczo-behawioralną, skupiając się na związku między myśleniem a emocjami oraz zachowaniami, co wspiera ich w identyfikacji i zmianie negatywnych wzorców myślowych.

 

 

Każdego dnia korzystam z zintegrowanych technik terapeutycznych, łącząc elementy teorii psychoanalitycznej, behawioralnej, kognitywnej oraz humanistycznej. To połączenie daje mi możliwość dogłębnego zrozumienia zarówno ukrytych, jak i jawnych aspektów życia psychicznego dziecka.

 

 

Pracując pod stałą superwizją, nieustannie dążę do podnoszenia jakości oferowanych usług terapeutycznych, co jest gwarancją bezpieczeństwa i profesjonalizmu w mojej pracy z dziećmi i młodzieżą.

 

 

Języki

 

 

Oferuję usługi w języku polskim.

 

 

Opinie

 

 

  • „Polecam. Pani Laura to ciepła osoba, która bardzo nam pomogła.” – Anna
  • „Poradnia psychologiczna Spokój w głowie to niesamowicie przytulne i empatyczne miejsce. Panie psycholog mają świetne podejście do dzieci, co widać również po samych dzieciach i ich zaangażowaniu w wszelkie formy terapii. Byłam zaskoczona ilością kreatywności i pomysłów stosowanych na Treningu Umiejętności Społecznych i otwartym spojrzeniem na świat. Jeśli zależy państwu na starannym dobraniu diagnozy i profesjonalnej relacji terapeutycznej z czystym sumieniem mogę polecić to ciepłe miejsce ❤️” – Zuzia
  • „Placówka godna polecenia. Personel z pasją i doświadczeniem.” – Marcin

 

 

Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Booksy oraz rekomendacjami na Google.

 

Jak umówić się na wizytę?

 

 

Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.

 

 

Wołomin

ul. Miła 3

tel. 501 775 717

email: recepcja@spokojwglowie.pl

kalendarz: rezerwacja wizyt Wołomin